New York, syrran, Jannic och Renas födelsedaghelg

I helgen var jag i NY och träffade Tessan och Jannic. De är där för en lång weekend och myste i det stora äpplet. Jag lämnade mitt hus på fredagsmorgonen vid 9-tiden och anlände i NY klockan 17. Anledningen till denna fördröjning var att jag missade tåget och fick vänta i en hel timme på nästa. Sedan var jag tvungen att ta tunnelbanan till södra stationen i Boston för att sedan ta bussen till Chinatown. Anledningen till denna krongliga transportion var att alla mina kompisar jobbade så ingen kunde skjutsa mig.

I och med att jag var försenad var jag ju tvungen att få tag på syrran på något sätt och meddela detta så hon inte skulle behöva stå och vänta i en hel timme på mig. När jag insåg att det var omöjligt för mig att ringa hennes mobiltelefon, efter antalet försök, fick jag därför ringa mamma och Johan och be dem sms:a Tessan. Detta fungerade fint och memot kom fram. Vid fem träffade jag Tessan utanför lägenheten som hon och Jannic hyrde ett rum i. Det var sjukt kul att ses igen, men samtidigt väldigt overkligt. Det känns fortfarande ungefär som en dröm faktiskt..

På fredagen gick vi endast ut för att käka, annars stannade vi på rummet och snackade. Man har ju en del att prata om när man inte har träffats sen i augusti. På lördagen gick vi till HM på grund av sammarbetet mellan Lanvin och HM, vilket jag förståss var helt ovetande om. Det var i alla fall en massa folk där. Vi fick band på handleden, ungefär som ett åkband. På detta bandet fanns det en tid på 15 minuter som vi fick shoppa på. Vi fick dock vänta en och en halv timme innan vi ens fick börja shoppa. Tessan och Jannic ville gärna köpa solglasögon. Dock såldes det siste paret mitt framför ögonen på oss ungefär fem minuter innan vi fick börja shoppa. De köpte i alla fall ett läppstift var. Jag köpte absolut ingenting. Var dock sugen på en riktigt fin fin puffklänning i rosa. ;)

Senare på lördagen kom Rena, Rebecca och Marte och vi mötte upp med dem utanför deras hotel. Sedan gick vi till Brooklyn bridge en sväng innan vi började göra oss i ordning för kvällens bravader. Att berätta om kvällen från början till slut tänker jag inte göra. Men jag kan anslöja att festen blev rätt fin uppe på en av alla rooftops i Manhattan.

Söndagen var lite segare. Jag vaknade tidigt som vanligt efter cirka 2 och en halv timmes sömn. Jag var pigg som en lärka i ungefär två timmar och sedan började jag känna mig lite sliten. Jag gick dock ut med Tessan och Jannic för att käka brunch på ett mycket mysigt café och efter det sa vi hejdå. Ett ganska lätt hejdå denna gången eftersom jag ser systra min vid jul igen. Om ungefär en månad! :)


Tessan på "Grotto", en mysig resturang i Soho.


Grotto


Systrarna Björkheim i Soho.


Tessan och Jannic utanför en pizzeria.


En instickad bil. Enligt Rebecca har tjejen som har gjort detta allting i hela hennes lägenhet instickat..
Du kanske ska prova det i din betonglåda Cillan?


Brooklyn bridge.

Kommentarer
Postat av: Cillen

Vill inte sticka till den graden, tack för tipset ändå! :)

2010-11-25 @ 08:02:02
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Cillen

nu är det dags för uppdatering!

2010-12-03 @ 05:38:46
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Therese

LIte sent kommenterat, men ändå



Fan va kul och fint vi hade det! Och snart ses vi igen. Ska bli oslagbart! PUss

2010-12-06 @ 16:53:54
Postat av: rebecca

verkligen dags för uppdatering!

2010-12-11 @ 02:30:18
URL: http://rebeccadown.blogg.se/
Postat av: jannic

Tack för en fantastisk helg Johanna! Var såå kul att träffa dig!

2010-12-12 @ 09:05:26
Postat av: Cillen

Okej. Jag vet att jag frågade dig en gång om du inte skulle lägga ner din blogg. Förlåt:) Jag vill du uppdaterar istället! dooo it.

2011-02-01 @ 10:24:44
URL: http://overcec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0