Sudbury

I det senaste inlägget stod inte Sudbury, orten där jag bor i, i så fint ljus. Så nu tänkte jag berätta lite om vad det är för ställe jag bor på. Det är inte hemskt som det lät senast.

Sudbury är en vanlig förort här i Boston området. Vi kan dock skryta med den bästa pizzan, som jag har provat, i förorterna. Det bor cirka 10 000 personer här. Det kan man dock inte tro då allt är väldigt utspritt. Sudbury centrum är betydligt mindre än Älmhults centrum. Det består av en kina resturang, tj maxx, ett par pizzerior, några banker, ett bibliotek, två mataffärer, starbucks, CVS... Ja, det finns lite till. Men det är inte mycket. Själva centrumet är ungefär 500 meter långt och sträcker sig endast över en gata. Jag har hittills inte sett ett hyreshus som har fler en två våningar. Dock har en del av de vanliga bostadshusen tre våningar. Som ni förstår har vi inga skyskrapor här. Om man vill kan man gå igenom centrala Sudbury. Det kan dock anses som farligt då det för det mesta inte finns någon trottoar. Bil är alltså ett nödvändigt verktyg här.

Det finns fyra skolor här. Två 0-5 skolor, en 6-8 skola och en high school. Det finns även flertalet förskolor och en del av kyrkorna har även barnomsorg i sina byggnader.

Sudbury var platsen där större delen av "Ghosts of girlsfriends past" filmades. Här är en bild på kyrkan som är med i filmen.



Vi har ett par kändisar som bor här. En före detta Miss Amerika deltagare bor här i Sudbury och hennes barn går på Rebeccas värdbarns förskola. Det jag vill komma fram till är att vi ser henne med jämna mellanrum. Från första dagen var Rebecca övertygad om att hon var en model och efter lite "stalking" på internet hittade vi information om henne. Hon vann statliga deltävlingar av Miss Amerika, men kom aldrig bättre än 10:a i finalen med alla staterna. Något som intresserar mig betydligt mer är att Shaquille O'Neal bor här. För er som inte vet är han en basketboll spelare som numera spelar i Celtics. Han är utsedd till en av de 50 bästa basketspelarna genom tiderna. Med sina 216 centimeter och 147 kilon har han vunnit NBA 4 gånger. Annan fakta om Shaq som kan vara intressant är att han är med i Scary movie 4 och han har även gjort en rap-cd. Shaquille är arabiska och betyder "den lille krigaren" vilket är lite komsikt med tanke på hans storlek. Shaq tränar på samma gym som Rebecca gör vilket gör henne extremt stolt. Det gör dock lite ont i mitt idrottshjärta eftersom hon inte visste vem han var först och eftersom hon kallade honom Shaqira O'Neal ett tag utan att inse sitt misstag. Men det är ju bara att säga grattis till henne. Personligen har jag inte träffat Shaq ännu men jag hoppas på att springa in i honom någon dag. Han hade öppet hus för alla på halloween. Så alla som var ute och sprang efter godis i kylan fick mer än de hade hoppats på. Även detta gör mig lite bitter. Att jag inte ens försökte gå till hans hus. Men det är lätt att vara efterklok. Jag har en annan kul sak att berätta om Shaq. Renas värdpappa har en hel del fina kontakter. Shaq är en av dem. De brukade jobba ihop när Will, Renas värdpappa, jobbade i LA. Jag håller i nuläget på att försöka övertala Will att bjuda in Shaq med familj på middag.... och samtidigt bjuda in mig också. Det hade varit fint. Will har också Shaqs skor, de han använde i LA Lakers, i barnens lekrum på en av bokhyllorna. Skorna är lika långa som min arm, från armbågen till fingerspätsarna!!! Detta är inget skämt. Tyvärr har jag inga bilder för att bevisa det. Men om någon vill så kan jag ta kort på dem nästa gång jag är hos Rena.







Nattlivet i Sudbury börjar och slutar på Lavender, kinaresturangen som även har karaoke. Det innebär dock inte att man inte kan ha skoj! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Lavender!!! =)

Snart ses vi!

2010-11-16 @ 10:37:06
Postat av: Cillen

Haha gillar Rebeccas Shaqira-misstag. Hahaha..



För ovrigt kan jag ju tillägga att om du träffar Shaq, krävs det att du planerar in en ny träff och att jag då kan vara med.



Tack för perfa beskrivning av Sudbury, har jag varit där trors?



XOXO :)

2010-11-16 @ 13:04:17
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: rebecca

Ingen liten kille det där!! Gillar också shaqira-missen! HAHA.



I övrigt, bra beskrivning! Känns som jag har varit där nu. ;)

2010-11-16 @ 21:44:57
URL: http://rebeccadown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0