Cut cut cut

I tisdags satt och och Rebecca och kollade på Friends. Rätt som det är vänder hon sig mot mig och frågar "Do you want me to cut your hair?". Jag svarar med "Okay". Innan vi viste ordet av det satte Rebecca fart mot CVS för att köpa en sax och några klämmor. Jag hoppade i duschen för att få håret vått och 10 minuter senare klipptes den fösta hårtussen av. Vi hade ungefär en timme på oss innan jag var tvungen att hämta Julia och denna timmen gjorde det hela ganska stressigt. Att Rebecca sedan började skratta och sa "You look amish. You look like an amish boy." vid 14.55 gjorde ju inte stressen mindre. Hon hann fixa frillan lite, men den var långt ifrån snygg när jag lämnade för att hämta Julia och för att träffa alla chicka morsor som säkerligen går till en stylist minst en gång i veckan...

På kvällen kom min frissör tillbaka och fixa till det hela. Nu ser det faktiskt bra ut måste jag säga. Fast tydligen är det inte så snyggt i nacken. Jag har dock filosofin att eftersom jag inte kan se det är det någon annans problem. Om folk inte gillar vad de ser i min nacke får de helt enkelt kolla någon annanstans! Idag kanske vi färgar det... vi får se. Men ni får helt enkelt föreställa er mitt snygga hår i en dag eller två tills jag skriver igen för jag har ingen bild för tillfället. Kommentera gärna uppmuntrande ändå! ;)



Igår morse lyckades jag ställa till det lite för mig. Julia ville att jag skulle locka hennes hår inför "wacky wednesday" och efter lite övertalning gick jag med på att göra det. MISSTAG! Första lockan fastnade i lockjärnet och sedan var det ett krig att få ut det igen. Jag fick ut en femtedel av det, vilket tog cirka en halvtimme och sedan tog jag fram saxen. Cut cut cut... Jag fick loss det där nedrans järnet.. men en hel del hår hängde med på köpet. Stackars lilla Jules!

Kommentarer
Postat av: rebecca

hahaha jb!!! jag vill se bild!!!! förresten.. bra filosofi! ;)

2010-10-07 @ 22:24:17
URL: http://rebeccadown.blogg.se/
Postat av: Tille

Hur gick det med de övriga lockarna? ;) Hoppas att hon har liite hår kvar iaf! :P

2010-10-07 @ 22:56:56
Postat av: Mamma & Johan

Ojdå! Men jag vet att du är världens vackraste oavsett hur ditt hår ser ut.

2010-10-08 @ 20:22:31
Postat av: Cecilia

hahaha!! klockrent med locktången.

och! din frilla, ingen större förändring om jag ska minnas senaste skype-daten..kortare?? ja. Men sen.. hmm! måste se igen helt enkelt.



Drömde att du och jag åkte bil ihop inatt. Då vill man inte vakna! SAKNAR DIG

2010-10-09 @ 14:24:14
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Hahaha! stackars lilla julia

2010-10-09 @ 14:47:57
URL: http://ladywarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0