Disney World

Först och främst.

Tessan: Jag vill gärna komma på den sleepovern...! Kan vi boka in det redan nu tills när jag kommer hem?

Cillan: Jag hoppas också att de ska bete sig bättre denna helgen. Även om det var ganska komiskt när Charlie gjorde det. Det var ju så löjligt att vi bara började garva båda två ungefär två sekunder efter han sa det! haha.. 

Reb: Jag lovar att skriva en uppdatering efter helgen om hur tonåringarna skötte sig. Stay tuned!


Som jag redan har nämt var jag ju på Disney World förr förra helgen. Jag hade ju lite annat att uppdatera er på så därför blev det ingen vidare information om just detta. Nu får ni chansen att läsa om det! Jag åkte alltså dit med Rebecca och hennes värdfamilj. De hade planerat att åka dit sedan en lång tid tillbaka för att fira Ryans (Rebeccas värdpappa) födelsedag. På torsdagen ringde deras hotel hem till dem och sa att deras hotelrum var under renovering och därför har de blivit uppgraderade till ett svit som var cirka dubbelt så stor som den de hade bokat från början. Fest tänkte de och några minuter senare var Johanna Björkheim i deras tankar. Jag vet inte exakt var det var som gjorde att de ville bjuda med mig. Kanske min obestridliga charm, mitt stora glada leende eller helt enkelt hela paketet. Men oavsett vad det var så fick jag ett telefonsamtal vid kring 19-tiden på torsdag kväll. När jag sedan slutade jobbet vid 21.30 körde jag raka vägen till deras hus. När jag gick in igenom dörren kom Jenna (Rebeccas värdmamma) fram till mig och fråga på en gång om jag ville följa med. Svaret vet ni ju redan och efter detta besöktes diverse flygbolags hemsidor innan jag bokade min biljett till Orlando, Florida. Klockan 4 morgonen därpå startade min färd mot värmen och kring lunchtid var jag och min lilla ryggsäck utanför portarna till The Magic Kingdom.

Jag var sedan i Orlando till söndag eftermiddag då jag tog flyget hem till Boston igen. Under denna tiden besöktes Magic Kingdom, Epcot och Animal Kingdom. Jag hade inte tid för Hollywood Studios eller för vattenparken, men kul hade jag ändå! :) I Magic Kingdom såg jag bland annat det berömda slottet och träffade på Mickey och de andra små knuttarna som jag följde som liten. I Epcot var jag i diverse länder, till exempel Tyskland (vilket Rebecca var väldigt exalterad över), Frankrike, Mexico och Japan. Även Norge fanns där... men Sverige valde de bort. Jag funderade på att skriva ett brev till självaste Walt.. men sedan hörde jag ett bekant ljud i högtalarna i samband med att jag gick in i England. Musik från Saltkråkan! Så jag bestämde mig för att Sverige var där på sitt sätt ändå.. men Walt vandrar på en skör lina! Genom hela resan fick jag givetvis Sveriges uteslutning påpekad för mig hela tiden av Rebecca och hennes värdföräldrar. Till sist berättade jag om mina planer för dem. Nästa gång jag åker till Disney ska jag ta med mig Sveriges flagga och skapa min egen lilla svenska hörna. Skrattar bäst som skrattar sist! Ha! Animal Kingdom var fint även det. Jag och Rebecca var på safari och fick se lejon och elefanter bland annat. Vi passade även på att stanna till i Dinoland för att äta ett kalkonben. Hitten under hela resan var dock första kvällen i Magical Kingdom. Jag och Rebecca besökte Space Mountain och åkte en berg och dalbana som var i fullständigt mörker. Det enda man kunde se var stjärnor och andra planeter i vårt solsystem. Det var otroligt häftigt och att Rebecca satt och skrek och tjoade av förtjusning framför mig under hela färden gjorde inte det mindre härligt. Space Mountain är alltså ett måste för alla som besöker Disney World. :)


SLOTTET!



Kalle Anka och hand favorit tjejer..



Rebecca går på attack!



As did I...



Tschüss!



Kommentarer
Postat av: Cillen

Jag vill också smaka det där kalkonbenet, ser väldigt gott ut. Disney World låter fint som helhet! Du har alltså lagt märke till mina muskulösa armar, intressant. För att du ska få reda på några av mina trick krävs det att vi ses! Så, stay tuned I guess ;)

2010-10-01 @ 13:37:13
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Therese

Oh ja, vilken dag passar dig? =)

2010-10-02 @ 17:48:28
Postat av: rebecca

jag har också åkt space mountain, så jag vet vad du tjabbar om. fett! :D

2010-10-03 @ 03:23:31
URL: http://rebeccadown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0