Återuppståndelse

Bloggen har återuppstått. Jag bestämde mig för att min blogg behövs finnas till i världen just nu. Mest eftersom jag fick skit av syrran om att den hade dött. Men en del av beslutet var mitt. Även fast min blogg har varit död i några månader har jag levt livet och hittat på en massa roliga saker...


Jag har varit en del av en helkvälls uppträde på Lavender. En kina resturang som erbjuder karaoke. Den här kvällen var vi de enda som ville bjuda på en show så vi sjöng i stort sett varje sång. "Thank you Johanna and Rebecca for your preformance. Now up on stage: Johanna, Rebecca and Jenni." Ungefär så såg det ut under kvällen. Detta är ett kort på mig och Rebecca när vi sjunger I just can't wait to be king från Lejon kungen.



Jag och Rebecca var och kollade på baseboll på Fenway Park. Red Sox förlorade dock...



Jag tog med mina tyska vänner till en strand som ibland har sälar som ligger och solar. Denna dagen dök de inte upp dock..



Repris från förra hösten..



Jag gjorde en helgkurs på Silver Bay. Lärde mig om det amerikanske rättssystemet bland annat. Är nu mera en expert på att svara på frågor som "Someone killed my dog. Why?!" Ja.. en tjej frågade vår instruktör om detta mysteriet...



Jag följde med Rebecca och hennes värdfamilj till Disney World.



Slottet som på kvällen var centrum av ett vackert fyrverkeri.


Detta är i stort vad som har hänt här på andra sidan atlanten för min del. Om bloggen ska forsätta att leva krävs det kommentarer. Och NEJ det är inte nog att bara läsa. Jag är inget större fan av en envägars konversation. Så nu är det upp till er. Det är ett hot!

J



Kommentarer
Postat av: therese

ÄNTLIGEN!!!! Jag har väntat på detta!

Villmed sjunga den låten på Lavenders! Det hade passat mig.

2010-09-26 @ 18:56:22
Postat av: rebecca

Göööött att se att det är lite liv här igen! :) Fortsätt så!

2010-09-26 @ 20:08:57
URL: http://rebeccadown.blogg.se/
Postat av: Mamma & Johan

Kul att kunna följa dina dagar. Saknar dig. Puss o kram från oss.

2010-09-26 @ 21:28:39
Postat av: Karin Gustafsson

Hej

Kul att läsa lite igen! Hoppas du har det bra och att du trivs i familjen. Hoppas också att det skrivs lite kommentarer, det vore ju synd att inte ha lite "koll" på dig ;) Sommaren har gått och semestervikarierna har jobbat färdigt, vi saknade dig på Solhem i somras. Alla hälsar till dig!

/Karin Gustafsson

2010-09-27 @ 19:15:08
Postat av: Cillen

Kommentar är givet när man blir hotad sådär! Nu skulle du bara våga sluta skriva din lilla skit...



Saknar dig om och om igen, varje dag!

(adress kommer, och skypetid!)

2010-09-28 @ 19:10:44
URL: http://overcec.blogg.se/
Postat av: Elaine Karlsson

Som jobbarkompis till din mamma och även innebandymamma tycker jag det är kul att läsa din blogg. Fick dock höra nu när vi var iväg att för att du ska ha kvar din blogg vill du ha kommentarer. Så därför skriver jag nu och inte bara läser. Har själv en son som är USA, fast i Los Angeles där han pluggar. Kul att du trivs så bra och som jag förstod så blir du kvar ett tag till.



Ha det så bra!



2010-09-28 @ 21:18:17
Postat av: Maria

Jag säjer som Therese - ÄNTLIGEN! Tycke de där körsbären blev lite tjatiga till slut ;o)

Hörde om den nya familjen, det låter spännande. Hur många barn och hur gammla? Är det nära din "gamla" familj?

Kramar från oss alla fyra

2010-09-29 @ 09:30:18
Postat av: Nicolina

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fortsätt blogga, vi skypar alldeles för sällan för att jag ska kunna hålla koll på allt i ditt liv =)

2010-09-29 @ 19:47:35
URL: http://ladywarrior.blogg.se/
Postat av: rebecca

ps. keep your part of the deal och fortsätt uppdatera då little! :D

2010-09-29 @ 23:39:03
URL: http://rebeccadown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0